Slaďák aneb střípky ze života jednoho páru

března 12, 2017

Když jsem se dozvěděla, že přítelkyně Luka Pearsona (autor komiksu Hilda) vydala komiks, věděla jsem, že ho musím mít. Pro fanoušky Hildy to bylo prezentováno skoro jako povinnost. Možná právě proto bych to nadšení kolem Slaďáku označila za poněkud přehnané. Ale nenechte se zmást, ve výsledku se mi komiks moc líbil. Podrobnosti se dočtete v této minirecenzi.




Slaďák je malinká knížka plná roztomilých ilustrací. Je to takový autobiografický deník jednoho mladého páru, který vyobrazuje různé situace všedního dne. Autorka v tomto komiksu ztvárnila přímo sebe a svého přítele. Dotkla se všech možných momentů partnerského života, od prvního seznámení, přes dohadování o tom, kdo umyje nádobí, až po romantické chvíle při společném trávení času.

Komiks je velmi pěkně nakreslený. Není v něm mnoho textu, některé situace jsou vyobrazeny čistě graficky. Z počátku jsem měla trochu problém se v něm orientovat, někdy je na jedné stránce příliš mnoho titěrných obrázků. Právě proto jsem byla trochu zklamaná, že za dvě stovky dostanu knížku, kterou za dvacet minut prolistuju, a pak už jí s největší pravděpodobností nikdy neotevřu. Myslím, že kdyby to nebyl komiks od přítelkyně Luka Pearsona, nebyl by kolem toho zase takový boom.


To, co mě na knize opravdu dostalo, je ta všednost a obyčejnost partnerství, která je v něm vyobrazena. Právě ty zdánlivě nejobyčejnější a nejnudnější okamžiky společného soužití jsou ty nejvíc romantické. Mnohem romantičtější než přehnaná gesta z amerických filmů. V tomto komiksu se každý alespoň trochu pozná, protože tyhle obyčejné okamžiky zažíváme všichni. Já musím říct, že jsem občas při čtení měla pocit, že nás asi doma sledují kamerou, a pak podle nás píšou komiks. Samozřejmě jsem to sdělila manželovi s doporučením, aby si to taky přečetl. Když komiks dočetl, tak mi dal za pravdu a vysvětlil to tím, že autorka je nejspíš moje dvojče. Jenom podotkl, že on ale není takový hňup jako její přítel.

Jak už jsem řekla, za dvě stovky je to trochu málo muziky. Pokud jste ale zamilovaní, zadaní, vdaní nebo ženatí, rozhodně Vám komiks doporučuju. Až ho budete číst, objeví se Vám nejednou na tváři takový poťouchlý úsměv. Půjčte si ho teda v knihovně, od kamaráda nebo ho alespoň prolistujte v knihkupectví.


Slaďák / Philippa Riceová ; z anglického originálu Soppy ... přeložili Martina Knápková a Lukáš Růžička. -- Vydání první. -- V Praze : Paseka, 2017.



Hodnocení: 70%

 

Mohlo by se vám líbit

1 komentářů

  1. No tak na to se musím podívat... Jsem zvědav, jaké bude mít pocity při konzumaci tohoto komiksu člověk, který je v manželství už téměř třicet let. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři